3 wskazówki, jak napisać dobre CV

skuteczne CV

W sieci spotkać można całą masę poradników z cyklu “jak stworzyć CV”. Wiele rad odnosi się do kwestii związanych z układem treści, czy też aspektów technicznych. W tym poradniku dowiesz się jak sporządzić CV, które będzie dobrze ocenione przez rekrutującego.

1. Każde CV powinno być dostosowane do oferty pracy.

Wielu kandydatów do pracy popełnia taki błąd, że posiada jeden wzór CV, który wysyła do każdego pracodawcy. Prawda jest taka, że każdy życiorys zawodowy powinien być każdorazowo dostosowany do danej oferty pracy. Każdy pracodawca z Supraśla może oczekiwać zupełnie innych rzeczy od potencjalnego pracownika. Dlatego powinniśmy dostosować się tego, czego wymaga od nas pracodawca i przedstawić w punktach, że te oczekiwania spełniamy.

2. W CV zamieść tylko te informacje, które mają znaczenie dla konkretnego stanowiska.

Nawet jeśli posiadasz szeroki wachlarz umiejętności i kwalifikacji zawodowych, w CV wysyłanym w odpowiedzi na dane ogłoszenia pracę w Supraślu, zamieść jedynie takie swoje atuty, które przydadzą się na danym stanowisku. Po co rekruter ma wyszukiwać informacji, które go interesują w gąszczu tych niepotrzebnych?

3. Krótsze CV łatwiej się czyta.

Nie musisz bardzo szczegółowo opisywać wszystkiego czym zajmowałeś się w poprzedniej pracy. Skup się na konkretnym przedstawieniu Twoich zadań. Każda linijka mniej, ułatwi czytanie Twojego życiorysu zawodowego. Poza tym może uda Ci się zmieścić na jednej lub maksymalnie dwóch stronach.

Dodaj komentarz